De algemene ledenvergadering werd bezocht door ongeveer 50 leden van de VVT. Dit aantal werd waarschijnlijk negatief beïnvloed door het slechte weer voor de tijd van het jaar, het bekend worden van de nieuwe paus (Franciscus) en Championsleage-voetbal.
Zowel het jaarverslag 2012, het financieel jaarverslag en de begroting voor 2013 werden goedgekeurd. Op voorstel van de kascommissie werd het bestuur decharge verleend.
Mevrouw L. Musterd (Secretaris) werd herbenoemd voor een tweede termijn. De heer M. Klieverik werd benoemd in het bestuur ter vervulling van de reeds een jaar bestaande vacature. Hij zal ook deel gaan uitmaken van de activiteitencommissie. In januari zijn de heer D. Rouwhorst (voorzitter) en Mevrouw G. Leussink teruggetreden uit de activiteitencommissie.
Tot leden van de kascommissie werden benoemd: De heren P. Knapen en E. Wieldraaijer. De heer N. Delfos trad af en tot reservelid werd benoemd De heer J. Vermeer.
Na de pauze zette de heer J.M. Van den Wall Bake, voorzitter van de Stichting Twickel, de traditie voort een inkijk te geven in zaken die de Stichting bezig houden o.a voortgang in het Pact van Twickel: de plannen voor de verlaagde aanleg  van rondweg om Delden met verbindingsbruggen tussen het centrum van Delden en het landgoed om de binding van het landgoed met de stad Delden te verbeteren. De bouwplannen voor de Hof te Dieren, waar samen met private partijen een zorginstellingen in stijl met 38 appartementen voor senioren zal worden gerealiseerd. De publieksactiviteiten  van Twickel krijgen een nieuwe impuls o.a door verlengde openstelling van de tuinen op zondag. Onder dankzegging van de heer Van den Wall Bake door de voorzitter de heer G. de Bruijn werd de avond afgesloten.